Хай Бог тебе благословить

Тренінги на вишколи «КРОК»

Видрукувати Видрукувати |« назад

Тренінги на вишколи «КРОК»

Крокуймо разом, ощасливимо кожного!

 

1. Вправа: «Від кого залежить щастя?». 1

2. Вправа «Потерпілі від аварії». 1

3.Вправа «Аплодисменти по ланцюжку». 2

Вправа «АТОМИ». 3

Вправа «Олівці лідера». 3

Вправа «негнучка скульптура». 4

Вправа «Чаклун і знахар». 5

Вправа «Заморожений». 5

Вправа «Дзеркалo». 6

 

1. Вправа: «Від кого залежить щастя?»

Назва  Від кого залежить щастя?
Матеріали Листок паперу і ручку, цукерки, шоколадки, інше
Час   20 хв.
Інструкція  
Крок 1 Всім роздається листом паперу, на якому буде написано:

Прохання написати, що ви очікуєте від сьогоднішнього дня(вишколу, реколекцій, вправи, молитви)? Дається 3 хв.

Крок 2 Коли всі напишуть, тоді нехай кожен зачитає.
Крок 3   Аніматор має поділити відповіді по частинам:

будуть одні, в котрих очікування починається від себе самих.

інші, можуть почати від других.

ще дехто буде невизначено відповідати

Крок 4 слід поділити учасників по цих класифікованих групах. Потім внести фрукти(цукерки, шоколад, інше) і нехай кожен поведеться згідно своїх відповідей.

Перші нехай з’їдять самі, бо вони все починають від інших. Другі нехай віддадуть тим, від кого має залежати пряме очікування і нехай сподіваються від, що може їм щось перепаде. Треті нехай просто спостерігають, бо не визначились.

Обговорення “Чи всі згідні, що найперше щастя залежить від нас самих?”.
Коментар
 Уривок з Євангелії  

 

2. Вправа «Потерпілі від аварії»

Назва Потерпілі від аварії
Мета вправи Пережиття необхідності в присутності іншої людини, зречення егоїзму, пошук спільного добра і користі, вихід із скрутної ситуації.
Матеріали Скоч, куски білого паперу, планки довжиною 30-40 см, кілька пов’язок на очі + сніданок.
Час   40 – 50 хв.
Інструкція  
Крок 1 Всі сідають у коло спиною до середини. Очі закриті. Зачитується історія із трагічним кінцем подорожі групи молоді. До цієї групи була направлена група, яка мають надати швидку допомогу потерпілим.

Усім накладається шина на дві руки. Шина накладається на всю руку і таким чином блокується можливість її зігнути в лікті. Час дається  в залежності від кількості учасників і групи допомоги. У цей час чути ритмічну музику.

Кільком на вибір можна завя’зати очі, одну лише руку, або одну ногу.

Крок 2 Всіх запрошують до сніданку. Але тут постає проблема: як їсти? Руки ж то заблоковані і себе самого нагодувати просто неможливо. Тоді починається пошук спільного добра.
Крок 3 В кінці сніданку, коли більшість все ж найде рішення, як бути не голодним і нагодувати іншого, можна оголосити: що чудодійний сніданок подіяв на хворі місця і вони уздоровились. Можна зняти пов’язки.
Крок 4 Всі доснідують і діляться враженнями.
Обговорення “Чи всі згідні, що ми можемо жити без інших? Які переваги і труднощі життя у групі?”.
Коментар   Звернути увагу на те, щоб зберігали тишу, не говорили між собою в часі нагадання їм допомоги. Все робити у велкому напрауженні і поспіху, у цьому має допомогти ретмічна музика, чітка і тверда мова керівника вправи.
 Уривок з Євангелії  В кінці можна зачитати уривок: Хто хоче йти за мною, хай зречеться самого себе і йде слідом за мною…

3.Вправа «Аплодисменти по ланцюжку»

Назва Вправа «Аплодисменти по ланцюжку»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей
Матеріали Приміщення, тиша.
Час   5 хв.
Інструкція  
Крок 1 Доручається одному із лідерів провести гру. Його завдання пояснити правила без слів, тобто жестами.
Крок 2 Умови гри: аплодисменти поступово «доповнюються»: спочатку починає аплодувати учасник, що сидить з правого боку перший, потім до нього приєднується другий, до них – третій, четвертий і так далі…, як тільки дійшли до моменту, коли аплодують всі присутні, зменшення оплесків відбувається в зворотньому порядку.
Крок 3  Заохочується, щоб це було у ритмічному темпі і нагадувало би відому пісню. А також, якщо плескання було би різним, але в одному ритмі.
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями. Починає лідер
Обговорення  Що було найважчим і найлегшим у поясненні гри?

Чи було важко сприйняти німе пояснення?

Яка трудність у виконанні завдання всіх разом?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

Вправа «АТОМИ»

Назва  Вправа «АТОМИ»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей, праця в групі,
Матеріали Достатня площа, тиша, кількість від 5 осіб
Час 15 хв.
Інструкція
Крок 1  Всі гравці як заманеться пересуваються ігровим майданчиком, в цей момент всі вони є «атомами».
Крок 2  Як відомо, атоми можуть перетворюватися на молекули – більш складні утворення, які складаються з кількох атомів. В молекулі може бути і два, і три, і п’ять атомів. Гравці за командою ведучого мають створити «молекулу», тобто кілька гравців мають взятися одне за одного. Якщо ведучий каже: «Три!», це означає, що три гравця – «атома» зливаються в одну «молекулу». Далі змінює кількість на два, чотири і т.д.
Крок 3  Гру можна ускладнювати, коли хтось залишається без достатньої кількості атомів, щоб створити молекулу, отже виходить з гри.
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення  Що було найважчим і найлегшим у грі?

Чи було легко утворювати молекули?

Чи було важко, коли когось потрібно було відкинути?

 

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

 

Вправа «Олівці лідера»

Назва  Вправа «Олівці лідера»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей, праця в групі, делегування
Матеріали Достатня площа, тиша, кількість від 5 осіб
Час 15 хв.
Інструкція
Крок 1  Всі гравці дуже тісно стають у коло, пліч о пліч. Закривають очі.
Крок 2 Ведучий кидає у середину кола кілька олівців, фломастерів чи інше. Наказує їх зібрати у короткий термін. Всі починають шукати олівці. Коли зібрані всі предмети, тоді повідомляється час. І відразу дається завдання знову закрити очі і знову зібрати предмети. Час порівнюється.
Крок 3  Можна також давати можливість команді порадитися і домовитися про спільні дії, щоб наступної можливості час на виконання завдання був коротший і участь усіх була більш активною.
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення Що було найважчим і найлегшим у грі?

Чи  є різниця між тим, коли збирають всі окремо і всі разом?

Що є важливим при виконанні спільного завдання?

Що таке конкуренція і яка її користь чи шкода?

Як відчувається довіра в групі і що таке обговорення спільних дій?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

 

Вправа «негнучка скульптура»

Назва  Вправа «негнучка скульптура»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей, делегування, виконування доручень, спільні цілі
Матеріали Достатня площа, тиша, кількість від 2 осіб
Час 5 хв.
Інструкція
Крок 1  Дається завдання одному учаснику, щоб він на собі показав якусь скульптуру, наприклад: сонце. Після виконання пояснюють, що зараз зайде інший учасник і можливо буде змінювати положення частин тіла, щоб доповнити, або змінити зовсім цю «скульптуру». Потрібно згодитися і рішенням скульптора, але попередити якимось звуком про своє незадоволення. Наприклад словом «ой». Можна легко чинити опір, але підкоритися.
Крок 2  Кличуть скульптора і пропонують виліпити «сонце». Той береться до роботи. Може бути трохи кумедно через ойкання «матеріалу»
Крок 3  Можна фотографувати скульптури і потім їх порівнювати
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення Чому одне завдання, але різне бачення?

До скульптури: що відчував, коли змінювали твоє положення і знищували твою творчість?

До скульптора: які були відчуття, коли відчувались «ойкання»?

Чи легко, коли лідер може перекреслити всі твої плани і напрацювання, які були спочатку?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

Вправа «Чаклун і знахар»

Назва  Вправа «Чаклун і знахар»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей, дух команди
Матеріали Кімната або ж на природі, може бути музика ретмічна, кількість від 7 осіб
Час 15 хв.
Інструкція
Крок 1 Перед початком гри вибирають чаклуна. Для цього один з гравців простягає перед собою праву руку долонею донизу, а інші підставляють під неї вказівний палець.
По команді: “Раз! Два! Три!” всі забирають руки, а гравець з простягнутою рукою має захопити чийсь палець. Той, чий палець був захоплений таким чином, стає чаклуном.
Крок 2 Чаклун намагається догнати когось і доторкнутися рукою. Той, кого піймали, завмирає, розвівши руки в сторони. Зняти чари з нього може «знахар», якщо доторкнеться до нього рукою. Але чаклун стежить за своєю “здобиччю”, і, як тільки хтось зніме чари, він намагається зачарувати знову.

Правила гри: зачарований гравець залишається на місці. Той, кого розчарували далі продовжує рухатися у ритмі мелодії у визначеному місці.

Крок 3  Можна це поєднати у ритмічні рухи танця. Можна спланувати якесь завдання, а може і кілька. Таким чином «чаклун», зачаровуючи, буде перешкоджати їх виконанню і буде символізувати трудності, а «лідер-знахар» буде далі уздоровляти і справа буде продовжуватися, аж до виконання.
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення Спочатку діляться почуттями чаклун і знахар, а потім учасники?

Якщо було завдання, тоді яке було відчуття, коли ти стаєш заблокований і що відчуваєш, як тебе «уздоровили»?

Чи легко перешкоджати чи легко уздоровляти?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

 

Вправа «Заморожений»

Назва  Вправа «Заморожений»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей у спілкуванні, чутливість до іншого
Матеріали Кімната або ж на природі, може бути музика ретмічна, кількість від 2 осіб, парна кількість обов’язкова
Час 10 хв.
Інструкція
Крок 1 Виконавців вправи розподіляють на пари. За командою ведучого один із них зображає “замороженого” (нерухоме тіло, закам’яніле обличчя, порожній погляд та ін.). Завдання партнера полягає в тому, щоб протягом однієї хвилини вивести його з цього стану, “розморозити”.

Можна користуватися жестами, мімікою, пантомімікою, однак у жодному випадку — словами або дотиками.

Крок 2 Критерії ефективності виконання вправи встановлюють самі учасники. По завершенні вправи партнери міняються ролями.
Крок 3  
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення У чому була складність цієї вправи?

Емоційний стан – від чого він залежав?

Що ви відчули, коли вас змушують поміняти стан?

Що ви відчули, коли його вдалось поміняти?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

 

Вправа «Дзеркалo»

Назва  Вправа «Дзеркалo»
Мета вправи Викриття лідерських здібностей у спілкуванні, чутливість до іншого, юпкращуються взаємовідносини, спроможність перейнятися емоційним станом партнера.
Матеріали Кімната або ж на природі, може бути музика ретмічна, кількість від 2 осіб, парна кількість обов’язкова
Час 10 хв.
Інструкція
Крок 1 Учасники діляться на пари і стають обличчям один до одного. Один із них робить повільні рухи руками, головою, всім тілом. Завдання другого – намагатися стати “дзеркальним” відображенням свого напарника. Складність рухів і темп їх виконання пари добирають самостійно. Через деякий час виконавці міняються ролями.

 

Крок 2 Вправу можна ускладнити, не визначивши, хто з виконавців є “оригіналом”, а хто — “дзеркалом”. Необхідність гнучко реагувати на партнера, підігравати йому є хорошим засобом розвитку вміння підтримувати психологічний контакт з іншим.

Виконання вправи та її аналіз дає змогу усвідомити:

робота “дзеркала” буде ефективною лише тоді, коли відображаються не лише рухи рук, голови, тіла, а й міміка, зосередженість, інші особливості емоційного стану партнера.

 

Крок 3  
Крок 4 Всі сідають і діляться враженнями.
Обговорення У чому була складність цієї вправи?

Емоційний стан – від чого він залежав?

Що ви відчули, коли вас змушують поміняти стан?

Що ви відчули, коли його вдалось поміняти?

Коментар  
 Уривок з Євангелії  

 

 

 

821 total views, 1 views today

Переглядів було:0

Місце для ваших відгуків

Якщо хочеш залишити свій відгук, то потрібно зареєструватись. Для входу та реєстрації на тисни тут Це займе мало часу, але дасть тобі доступ до сайту.