Активізаційні методи в групі
Назва | Вправа “Чому?” |
Мета вправи | привчити логічно думати і відповідати на несподівані запитання |
Матеріали | Кімната або ж на природі, кількість від 3-4 осіб, може бути музика, |
Час | 15 хв. |
Інструкція | |
Крок 1 | Всі сидять у колі і почерзі передають предмет відповідаючи на запитання, що починаються на слово: Чому…..? відповідь має бути правильна, хоч не точна. Запитання може бути на різну тему. |
Крок 2 | Коли учасник відповів, то ставить запитання іншому в колі, кажучи: А от, поясни мені, чому … |
Поради | Можна заторкнути жартівливу тему і таким чином можна трохи повеселитися. Таким же чином можна робити взаємне опитування в групі між собою. |
Назва | Вправа “Займи позицію“ |
Мета вправи | Цей метод допомагає вести обговорення дискусійного питання в групі. Його можна використовувати з метою покaзaти різноманітність можливих підходів до вивчання теми, а також надати учням можливість висловитися та попрактикуватися у навиках спілкування |
Матеріали | Кімната або ж на природі, кількість від 3-4 осіб, може бути музика, |
Час | 15 хв. |
Інструкція | |
Крок | 1. Після оголошення дискусійного питання, aнімaтору потрібно звернутися із завданням до учасників – зайняти позицію щодо питання : “так”, “ні” та “не визначився”. |
2. Аніматор пропонує учacникам сісти по рядам залежно від їхньої позиції – 1, 2, 3 ) | |
3. Попросіть тaпер обгрунтувати свою точку зору. | |
4. Після того, як всі точки зору висловлені, запитайте в учacників, чи немає серед них таких, хто в ході дискусії змінив свою точку зору і хотів перейти із однієї групи в іншу. | |
5. Бажаючі повинні обгрунтувати зміну своєї позиції і пояснити , що вплинуло на зміну їх позиції. |
Поради |
Назва | Вправа “Мікрофон“ |
Мета вправи | надає можливість кожному і кожній сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. |
Матеріали | Кімната або ж на природі, кількість від 3-4 осіб, може бути музика, “мікрофоном” може бути м’ячик, ручка чи інший предмет. |
Час | 15 хв. |
Інструкція | |
Крок | говорити має тільки той, у кого “символічний” мікрофон,” можна передавати по колу або тому, хто подасть знак, що хоче говорити. |
Відповіді не коментуються і не оцінюються; коли хтось висловлюється, інші не можуть говорити або викрикувати з місця. |
Назва | Вправа “Мозковий штурм“ |
Мета вправи | це ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, який досягається шляхом вільного вираження думок усіх учасників та учасниць і допомагає знаходити кілька рішень по конкретній темі. |
Матеріали | Кімната або ж на природі, кількість від 3-4 осіб, |
Час | 15 хв. |
Інструкція | |
Лідер називає тему дискусії та запрошує вас взяти участь у її обговоренні шляхом “штурму”, який організовується за такими етапами: | |
Крок | Всі учасники “штурму” пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї можуть бути будь-якими, навіть фантастичними). Лідер записує на дошці всі ідеї, що пропонуються. Коли група вважає кількість поданих ідей достатньою, їх подання припиняється. Після того як майже всі ідеї зібрані, вони групуються, аналізуються, розвиваються групою. Вибираються ті, що, на вашу думку, допоможуть вирішити поставлену трудність. Можна провести голосування. |
Назва | Вправа “Займи позицію“ |
Мета вправи | допомагає поводити дискусію по спірній, суперечливій темі. Надає можливість висловитися кожному і кожній, продемонструвати різні думки по темі, обґрунтувати свою позицію або перейти на іншу позицію в будь-який час, якщо вас переконали, та назвати більш переконливі аргументи. |
Матеріали | Кімната або ж на природі, кількість від 6-10 і більше осіб, |
Час | 15 хв. |
Інструкція | |
Лідер називає тему та пропонує вам висловити свою думку по досліджуваній темі; | |
Крок | вам потрібно стати біля того плакату (ТАк, Не знаю, Ні), який збігається з вашою точкою зору;
підготуйтеся до обґрунтування своєї позиції, чому саме її ви обрали;
якщо після обговорення дискусійного питання ви змінили точку зору, можете перейти до іншого плакату і пояснити причину свого переходу, а також назвати найбільш переконливу ідею або аргумент протилежної сторони.
В часі дискуссії кількість учасників постійно змінюється, бо одні до одних переходять. |
Перегляд фільму
Дивитися фільм і читати книжку – це дві різні між собою речі. Одна із осовних різниць, що з книжки ми активно берем інформацію, бо читаємо і фантазуємо, уявляємо, а от дивлячись у телевізом, залишаємось пасивними, бо творчість працює мало, отримуючи готові картини сюжету.
Щоб перетворити цей процес у активний пропонується вмісти фільм у певний контекст, щоб в часі перегляду глядачі далі залишались активними. Це можна досягти таким шляхом:
Виберіть тему фільму, яка би підходила піс сам сюжет. Тема має бути повчальною і легкою до пов’язання з фільмом, щоб фільм служив за приклад, або поштовхом для роздумів.
На початку фільму зробіть вступ і коротко розкажіть про тему, дайте запитання по темі і наголосіть, що по-закінченні буде обговорення.
Підчас перегляду можете наголосити на потрібні вам елементи, ключові вислови чи сцени, щоб потім можна було би легко пригадати при обговоренні. По закінченні зробіть коротку перерву і почніть обговорення, в кінці зробіть висновок.
+ Немає коментарів
Додайте свій