Лідер – це той, хто веде за собою

Loading

 

Лідер – це той, хто веде за собою.

Слово лідер походить від англ. Слова (leader) той, що керує, веде за собою. У нашій мові можемо застосовувати слово першун, тобто той, що перший і інші йдуть за ним, він веде за собою, провідник. Отже йде мова про людину, котра у певних умовах і у певній групі стає першою особою. У кожній групі є лідер, хоч він може бути не відомий цього, але він є.

Лідером не народжуються – ним стають. Ця популярна теза дає зрозуміти, що стати першою особою не лише потрібно затратити багато зусиль і приготування, а також мати сприятливі умови. Багато залежить від оточення і від умов, у котрі потрапляють група і той, що відважиться взяти на себе ініціативу, щоб бути голосом від інших, щоб повести за собою.
Також слід зауважити, що немає універсального лідера, тобто такого, що здатний у ВСІХ умовах у КОЖНИЙ час повести УСІХ за собою до БУДЬ-ЯКОЇ цілі.

 

лідери формальні і неформальні

У кожній групі завжди є лідер, але який він? Як правило вони поділяються на два види:
формальні, ті, яких призначили з “гори”, котрі є офіційними представниками групи у всіх діях
та неформальні, ті, що є, як правило, прихованими і визнаними самими членами групи, є авторитетними між самими членами групи. Буває так, що групи можуть бути великої кількості і тому мимоволі діляться між собою на підгрупи, де у кожній виявляється свій лідер. З цієї причини у групі може бути один офіційний лідер і кілька неофіційних. Буває так, що в групі може бути офіційний лідер і кілька неофіційних. Між ними може бути боротьба за те, хто візьме першість у групі і поведе за собою.

Ознаки Лідера, що веде за собою:

  • Коли він говорить і його слухають,
  • Він зрушується з місця та йде і за ним йдуть інші,
  • Він зупиняється і зупиняється рух,
  • Він говорить пропозицію і її приймають, втілюючи в життя,
  • Він показує і за його напрямком слідкують,
  • Він може привернути на себе увагу і йому дарують її разом із своїм часом,
  • Він мовчить і його тишу підтримують.

У правдивого лідера є свій час, своя група і своя ціль. Правдивий лідер має відчути цей момент, у якому він може послужити своїм даром повезти за собою.
Неправдивий лідер – це той, що використовує служіння бути лідером не за призначенням, не у відповідний момент. Є вискочкою! Тоді лідерство вже не є даром служіння для інших, а є засобом використати інших у приватних цілях.

Тому при праці із групою важливо взяти до уваги цей факт наявності лідерів-першунів, керівників, які можуть допомогти у праці з групою.

Є лідери двох типів ті, котрі дбають про поставлене завдання і ті, котрі дбають про групу, її ріст. Зрозуміло, що лідер котрий дбає про групу має більше авторитету (задовольняє потреби членів групи, дбає про їх добро), але завжди є добре сприйнятий, що виконання поставленого перед групою завдання.

 

критерії доброго лідера:

Має знання і знає, що хоче група
Добрий лідер – це освідчена особистість. Якщо він пропонує, тоді цим самим показує свою компетентність. Лідер є посередником між потребами і групою. Саме він скеровує групу, щоб вона задовольнила свої потреби, досягла поставленої цілі. Для цього лідер має мати не тільки знання про дану проблематику, але ще й добре знати можливості і потреби групи.

Вміє оцінити ситуацію і прийняти рішення
Добрий лідер бачить теперішній стан і бачить, що може бути в майбутньому. Таким чином він робить вибір, приймає рішення, щоб досягнути то майбутнє.

Має довіру, бо є ясним, зрозумілим.
Мати добрі відносини між членами групи – це дуже важливо. Вони базуються на взаємному довір’ї і взаємній повазі. Лідер має за завдання провадити групу, отож, має дбати перш за все про відносини, що є між ним і членами групи. Якщо немає довіри до нього, тоді не можна сподіватися, що люди довірять йому свою долю. Ясність думок, вміння висвітлити важливі теми до обговорення, роз’яснити завдання, що є для спільного добра самих людей, творять особу довірливу.

Організація групи
Другою по важливості ознакою доброго лідера – це вміння організувати групу. У групі є різні люди і мають різні дари. Лідер може допомогти групі розподілити обов’язки між собою, щоб перебувати у групі було радісним часом, утримувати добрі відносини між ними, це допомогти кожному віднайти своє місце.

Стимулювати діяльність
Вміння стимулювати і мотивувати до того, що є ціллю групи. Лідер має відповіді на запитання членів групи. Для чого ми є, яке наше завдання, що робити, яка буде з цього користь? Лідер своїм словом  та прикладом зрушує членів групи з застою та сталості. Він творить переміни в групі, що мають еволюційний характер, тобто розвиток.
Не означає, що мусить все піддати під чіткий контроль усі дії членів групи, але означає, що всі дії мають бути постійно скерованими, щоб якомога менше було конфліктних ситуацій між особами.

Відповідальність
Лідер не може бути бути байдужим до життя членів спільноти і наслідків від діяльності групи. Він той, що дає відповіді на запитання: що буде, який зараз є стан і чому так сталось. Відповідальність  – це дати відповідь: якщо ведеш за собою, значить ти свідомий і зможеш взяти відповідальність за наслідки, результати, які буде мати група.

 

Керівництво, Аніматорство, провідництво, наставництво

Значення цієї важливої особистості групи розуміється в процесі встановлення. Ця особа має за завдання надихати, оживлювати групу, керувати різноманітною діяльністю. Коли група набирає ознаки стабільності і планує бути на довгий час, тоді має потребу, щоб хтось зі сторони заопікувався їхнім розвитком. Провідник-опікун бере опікунство над цілою групою. Він є поруч, але не є членом групи.
Провідник відрізняється від лідера тим,  що лідер – це першун серед інших, котрий у групі при певній ситуації взяв на себе відповідальність бути голосом від інших, керівник – це той, що не є ініціатором, активістом чи протагоністом (головним героєм) у групі на короткий час, бо була така необхідність. Опікун завжди поза групою і його завдання є допомогти спільноті на шляху зросту. Це той котрий провадить із ззовні і водночас знає про внутрішнє.

Аніматор – це особа котра вже пройшла певний шлях праці у групі і тепер допомагає іншим на цій дорозі виховання у групі. Його завданням є стимулювати активність членів групи, допомагати у складних ситуаціях, бути поруч, бути другом спільноту, але ніколи першуном, ніколи центром уваги, ніколи тим, хто виконує всю роботу групи, але він може бути на деякий час керівником всіх ділянок праці у групі.
Керівник може бути опікуном кількох груп, де є багато окремих лідерів. Завдання керівника все упорядкувати у гармонійному співжитті. Він є наставником, порадником, опікуном.

  • На парохії можемо бачити : лідера, аніматора і групу.

Задля більш продуктивної праці і активності на парохії бажано мати окрему особу, яка би координувала пасторальні дії. Багато речей священик не може зробити сам із-за різних обставин, а парохіяни, особливо молодь, по-своїй сутності дуже потребує активного життя і “не прощає”, якщо це нехтується, тому доброю поміччю може стати молодіжний провідник.

Звичайно ця особа має бути обізнана у базових поняттях: християнства, духовного життя, провідництва, пасторального життя, культурних надбань народу, а особливо того середовища, у якому проводитиме пасторальну діяльність.

Бажано, щоби пройшла спеціальні вишколи чи що інше, що дозволить зрозуміти основні поняття християнського лідерства, яке є відмінне від світського, дасть певну компетентність і просто стане у пригоді як в особистому, так і в житті спільноти.

Взагалі, дати мирянам можливість працювати на парохії це тільки на оживлення життя Церкви. Деколи виникає страх, що можуть помилитися, може зникнути потреба у пароху, але це все побоювання через незнання цілі для чого це все робиться і у який спосіб.

 

 

+ Немає коментарів

Додайте свій